03.05.2024

רש"א חסרת אמצעים ומורשע במרמה שוחרר ללא תוכנית טיפולית

לאחר שהורשע בשורה של עבירות מרמה, נגזרו על הנאשם 20 חודשי מאסר בפועל. היעדר תכניות שיקום למרמה בכלא הובילו לשחרור מוקדם על תנאי של האסיר לאחר ריצוי 11 חודשים מעונשו. זאת, על אף מחסור בכוח אדם ברשות לשיקום האסיר שבעיר מגוריו של האסיר, דבר אשר מנע את אישור תכנית השיקום על ידי הרשות והצגתה לוועדת השחרורים. לטענת עורכת דינו של האסיר: "מכסת מטופלים או מחסור במטפלים לא יכולה לגרום לעוול לאסיר עצמו."
פורסם ב: 00:00 | 10.08.2016
מאת:
מערכת קרימינלי

בחודש פברואר 2016 הוגשה לוועדה לשחרור אסירים בקשה לשחרור מוקדם של אסיר שהיה עצור במשך 11 חודשים. תקופת המאסר אליה נדון האסיר הינה 20 חודשי מאסר בשל שורה של עבירות מרמה שביצע. מדובר באסיר בן 46, נשוי ואב לארבעה ילדים. האסיר נמצא מתאים לתכנית הרשות לשיקום האסיר, אלא שהתכנית עצמה לא הוצגה בפני הוועדה בגלל מכסת מקום בעירו של האסיר, לוד.

 

לכן, עורכת דינו של האסיר, גב' טלי רזניק, ביקשה לשחררו בהיעדר התכנית השיקומית עצמה, בהבטחה כי כאשר ישוחרר ייגש באופן עצמאי לרשות ויציג תכנית. עוד ציינה עורכת הדין בפני הוועדה כי מאסרו האחרון היה לפני 10 שנים, האסיר מעולם לא שוחרר בשחרור מוקדם, והוצג מכתב מאשתו שרוצה שהוא יחזור הביתה אליה ואל ילדיהם.

 

לטענת עורכת דינו של האסיר, האחרון עומד בתנאים לשחרור עלתנאי וכל שחסר זוהי התכנית לשיקום האסיר עצמה. עם זאת, לטענתה, הדרך היחידה לחלץ את האסיר ולעלותו מדרך הפשע על דרך הישר היא לשחררו על ידי וועדת השחרור כך שברגע שהאסיר ישוחרר ויתייצב בפני גורמי הטיפול בעירו או בעיר הסמוכה רמלה, הוא יכפה על גורמי הטיפול לקחת אותו תחת אחריותם ולמצוא בעבורו אפיקי טיפול ייעודיים לבעיות הטעונות טיפול. עורכת הדין הדגישה בבקשתה כי מכסת מטופלים או מחסור במטפלים לא יכולה לגרום לעוול לאסיר עצמו.

 

המדינה, מנגד, טענה כי מדובר באסיר שהורשע בשורה ארוכה של עבירות מרמה. את העבירות ביצע האסיר במשך כחצי שנה כאשר נהג לזייף תעודות זהות והציג את עצמו בבנקים כאדם אחר. על אף טענותיה של עורכת הדין, טוענת המדינה כי אישור התכנית על ידי הרשות לשיקום האסיר מתחייבת שכן זו מובאת לאחר בחינת מכלול השיקולים כגון התאמת התכנית לאסיר, בחינה אשר הוועדה עצמה אינה מבצעת.

 

בהחלטת הוועדה נכתב כי התברר שהאסיר לא עבר בכלא כל טיפול ייעודי בענייני מרמה. בנוסף נבדק ונמצא כי קבוצת המרמה שתיפתח בכלא תתקיים רק לאחר שהאסיר יסיים את מאסרו. לכן, החליטה הוועדה שהדרך היחידה בפרשת דרכים זו היא להורות על שחרורו המוקדם על תנאי של האסיר ולאפשר לו, כפי שציינה עורכת דינו, להשתלב במסגרת טיפולית בעיר מגוריו. הוועדה ציינה גם כי האסיר נמצא מתאים לתכנית טיפול, ורק בשל מגבלת כוח אדם הוא לא התקבל.

 

לפיכך, הוועדה הורתה על שחרורו המוקדם של האסיר תוך קביעת תנאים לשחרורו, וכדי להיות עם "יד על הדופק" ולברר כי האסיר אכן מנצל את תקופת הרישיון לטיפול בעצמו בכל הנוגע לבעיות המרמה שהובילוהו למאסר זה, נקבע כי ייערך דיון מעקב כחודש לאחר שחרורו.

 

 

 

תגובות (0 תגובות)
הוסף תגובה

מצא עורך דין פלילי

מצא
הצג הכל >
הצג עוד >

עורכי דין פלילי

עו"ד משה אלון

מתמחה בדין הפלילי ומשמעתי
לעמוד עו"ד

עו"ד אבי אלפסי

משפט פלילי, יצוג בבית משפט, סגירת תיקים
לעמוד עו"ד

עו"ד אנג'ליקה סדיקוב

מתמחה במשפט פלילי, אסירים ותעבורה
לעמוד עו"ד

מילון מונחים

עורכי דין פלילי

משה אלון

מתמחה בדין הפלילי ומשמעתי
לעמוד עו"ד

בנימין בן נתן

משרד עורכי דין פלילי
לעמוד עו"ד

סיוון חיימוב

התמחות במשפט פלילי
לעמוד עו"ד

אבי אלפסי

משפט פלילי, יצוג בבית משפט, סגירת תיקים
לעמוד עו"ד

אנג'ליקה סדיקוב

מתמחה במשפט פלילי, אסירים ותעבורה
לעמוד עו"ד

אסף גונן

עורך דין פלילי
לעמוד עו"ד
back --> -->